Ločitveni postopek ločitve

LOČITVENI POSTOPEK

DOBER ODVETNIK ZA LOČITVE JE NUJNA IN PRAVILNA IZBIRA

Živimo v času, ko so medsebojni odnosi na preizkušnji in posledično je na preizkušnji veliko zakonskih parov kot tudi parov, ki živijo v izvenzakonski skupnosti.

Ob ločitvi pride do delitve premoženja. Odvetnik za ločitev je velikokrat edina rešitev. Ločitveni postopek  predstavlja za večino, eno najbolj stresnih situacij v življenju, ki  po mnenju strokovnjakov sodi v sam vrh stresnih situacij v življenju posameznika, takoj za smrtjo najbližje osebe in in pred izgubo službe, selitvijo in podobno.

Čustva, kot so jeza, strah pred izgubo in neznano prihodnostjo, omajana samopodoba, občutek krivde, ter nešteto vprašanj a tako malo odgovorov je prva realnost, s katero se sooča večina posameznikov pred razpadom zakonske zveze.

Imeti ustrezno podporo in poznavanje svojih pravic ter obveznosti je v začetni fazi ločitvenega postopka izjemnega pomena in velikokrat tudi vse kar lahko sami storimo.

Ločitveni postopek je formalni postopek v primeru razveze oziroma ločitve zakoncev, ki se prične, ko stranki (zakonca) sprožita postopek s predlogom za razvezo na pristojnem okrajnem sodišču, v določenih primerih, po novo sprejetem Družinskem zakoniku, tudi pri notarju.

V prvi vrsti je ločitveni postopek in njegov potek s pravnega vidika odvisen od tega ali gre za sporazumno ločitev ali ne, ali imajo zakonci skupne mladoletne otroke in ali so zakonci dosegli sporazum o delitvi premoženja. Na osnovi naštetega poznamo sledeče oblike ločitvenega postopka:

• Sporazumna ločitev, razveza
  • Ločitev s tožbo, tožbena ločitev.

KJE IZVESTI POSTOPEK SPORAZUMNE LOČITVE?

• Ločitev pri notarju pride v poštev, če zakonca nimata skupnih mladoletnih otrok in se v notarskem zapisu sporazumeta o delitvi skupnega premoženja, o tem kdo od njiju ostane ali postane najemnik stanovanja, v katerem živita in o preživljanju zakonca, ki je nezaposlen brez lastne krivde.
  • Ločitev pred sodiščem pride v poštev, ko imata zakonca skupne mladoletne otroke. Predlogu za sporazumno razvezo zakonske zveze pa je potrebno pristojnemu okrožnemu sodišču priložiti tudi sporazum o preživljanju skupnih mladoletnih otrok, kjer se določi: pri komu bodo otroci po ločitvi, kako bodo potekali stiki drugega zakonca z mladoletnimi otroki, ter višino preživnine, ki jo bo moral ta zakonec plačevati. Tovrsten sporazum lahko zakonca sestavita sama, saj ni potreben notarski zapis. Sporazum o delitvi skupnega premoženja pa je potrebno zapisati v obliki izvršljivega notarskega zapisa, ravno tako pa tudi o tem, kdo od zakoncev ostane v najemniškem stanovanju o preživljanju zakonca, ki brez svoje krivde ni zaposlen.

KAKO IZVESTI POSTOPEK V PRIMERU LOČITVE S TOŽBO?

Kadar se želi ločiti le eden izmed zakoncev, ali se zakonca ne moreta sporazumeti o delitvi skupnega premoženja ali preživljanju skupnih otrok, lahko eden od zakoncev na pristojno okrožno sodišče vloži tožbo na razvezo zakonske zveze, kjer je potrebno utemeljiti razlog razveze, ki pa je nevzdržnost zakonske zveze. V tem primeru sodišče odloči tudi o varstvu, vzgoji in preživljanju skupnih otrok ter o njihovih stikih. Poleg utemeljenega razloga so potrebni  še naslednji podatki,

• izpisek iz poročne matične knjige,
  • izpisek iz rojstne matične knjige mladoletnih otrok,
  • predlog za ureditev razmerij med starši in otroki.

V primeru, da imata zakonca skupne mladoletne otroke, se morata zakonca udeležiti svetovalnega razgovora na Centru za socialno delo (CSD),v primeru neuspešnega dogovora, sodišče ponudi tudi možnost mediacije. Če mediacija ni uspešna, sodišče razpiše narok za obravnavanje razveze, kjer se pregledajo listine, zaslišijo stranke in priče ter po potrebi izvedence in na koncu sodišče odloči o varstvu, vzgoji in preživljanju skupnih otrok ter o stikih med otroki in staršema.

Delitev premoženja je ločen postopek, ki ga mora predlagati en od zakoncev in je potreben, saj je del premoženja zakoncev skupno premoženje. Premoženje se deli na način ugotavljanja prispevka posameznika v času trajanja zakonske zveze na osnovi katere se ta razdeli.

Ločitveni postopek je lahko zgolj formalni postopek. Potrebno je le nekaj razuma, sočutja, sposobnost komunikacije in modrih odločitev.

Vsako vprašanje namreč nosi s seboj odgovor in vsaka težava svojo rešitev, zato nam dovolite , da vam pomagamo. Naša odvetniška pisarna je lahko vaša rešitev.

Skupna ocena storitve
Ocena: 5, Glasov 1